Skoda

Шкода Ауто а. с. је водећи произвођач аутомобила у Чешкој Републици. Данас је део немачког произвођача „Фолксваген групе“.
Шкода је учесник Светског рели шампионата, првобитно са аутомобиломШкодом Октавијом, данас, са својим моделом ШИсторија данашњег Шкода аута, почиње 1895. у Младој Болеслави(тадашња Аустроугарска, данас Чешка Република) када су два Чеха, члана Клуба чешких бициклиста, механичар Вацлав Лаурин (Václav Laurin) и продавац књига Вацлав Клемент (Václav Klement), решили да направе властиту радионицу за производњу бицикала, након што нису били задовољни како је немачка фирма поступила при њиховој рекламацији бициклакодом Фабијом.Фирма почиње 1895. под именом оснивача - „Лаурин & Клемент“ (Лаурин & Клемент), и у почетку производи бицикле, али већ 1899, почињу и са производњом мотоцикала, а1905. и аутомобила. Први модел Воитурет А, доживео је успех на Аустроугарском, али и на међународном тржишту. То резултира променом правног облика предузећа: 1907. Л&К постаје акционарско друштво. 1913. део предузећа постаје и фабрика из ЛиберецаРАФ (Реицхенберг Аутомобил Фабрик), која ће касније опет наставити одвојен живот под називом ЛИАЗ.
Током Првог светског рата, фабрика је своју делатност преоријентисала на војну технику.
После рата, предузеће се даље развија и осим путничких аутомобила производе се и теретни, као и авионски мотори. Почело се са производњом камиона, али 1924, после финансијских проблема и пожара који је задесио фабрику, донета одлука да предузеће потражи јачег партнера, тако да се 1925. Л&К припаја ондашњем највећем индустријским предузећу Аустроугарске, касније Чехословачке - Шкоди из Плзења. Развој и производња тешких камиона (преко 4 тоне) је тада пренета у Плзењ, а у Болеслави је остала производња лакших теретних возила, све до 1945. године.
Овим нестаје робна марка Л&К (мада Шкода ауто и дан-данас има право на ово име, па га користи за означвање најлуксузнијих варијанти). Међутим, овом фузијом фабрика из Младе Болеславе добија марку „Шкода“ коју користи до данас, мада одавно није више део чувене машинске фабрике из Плзења. Тачније, заједнички живот фабрике из Младе Болеславе и Шкоде Плзењ трајао је свега 20-так година, што и није превише у поређењу са 100-годишњом традицијом фарбике.
Skoda Auto logo (2011).svg

                                              Pocetna

Нема коментара:

Постави коментар